Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Thursday, March 31, 2011

cerita aku

wah.cuti hujung minggu dah tiba.mau buat apa eh??study larh bah.baru ja tdi tahu tarikh exam final..ngrrr...ngeri tahap gaban ooo..=____=..baru plan mo p cairo..huhu..cerita aku???ha..meh aku cerita..perjalanan hidup aku secara ringkas..tiba2 aku teringat dulu2 punya cerita~

masa kecik2..
aku suka org tgok aku menari,menyanyi,bercerita,bersolek..a.k.a. budak paling minta puji..siapa yg x dengar..aku ugut bunuh bawa pisau..or aku yg bunuh diri..seriously!!hnya gara2 bapa aku sibuk dn x dpt cucikan getah lngsat di tgn aku..aku meradang dan terus naik ke tingkat paling atas(ruang atas,tmpat tangki kali aaa..) flat guru SM.Teknik Tawau,memandangkan aku tinggal di situ ketika itu..minta ampun pak!!!selangkah kaki ingin terangkat mnjunamkan diri..nmpak bawah!!mak aiiii!!!nasib menyebelahi..umur masih pnjang...~

masa aku tadika 1
suka kasi main2 anak org..a.k.a pembuli...aku???haha..lagi satu aku memang serabai masa kecik..kalau p sekolah fikir main masak2 ja~~~aiiiyaaa

masuk tahun 1
aku dapat kelas paling hujung a.k.a.kelas paling kurang rajin..wah...memang kena dgn aku time tu~dan aku masih igt aku salah satu kumpulan samseng dulu2..ala samseng budak2 biasalah tu..

aku x sekejam ini..gmbr hnya sejadar hiasan..^__^

masuk tahun 3
aku jadi pemalas tahap dewa..seriously..smpaikan guru bm aku ingin menamparku..apaxnya..kalau aku pun kali hilang kesabaran kalau di tmpat cikgu aku tu..semua kerja rumah aku x buat..satu2nya pempuan yg paling pemalas dlm kelas..adeii!!maafkan saya cikgu!!!


masuk tahun 4
bapa aku ckp aku hnya membuang masa dgn melukis rekaan2 baju memandangkan prestasiku yg merosot..bapa ugut mau buang..aahhhh..tidak..penat2 aku tgok artis punya baju d tv..gara2 x mau kena buang(berazam mau jadi fashion designer)..so aku pun menanam azam untuk belajar..T.T

masuk tahun 5
alhamdulillah...belajar punya belajar..aku dpat tempat ke-4...tetap syukur sebab..selama 4 tahun aku di kelas yg kurang rajin..akhirnya aku dapat naik kelas...wow!!kelas pertama lagi tu..hehe~siapa x bngga~~??

masuk tingkatan..
usaha aku tidak sia-sia..aku tetap di kelas pertama~~alhamdulillah~~

masuk tingkatan 4..
sekali lagi rezeki aku dtg..aku dpat tawaran MRSM..walaupun x pernah terfikir untuk masuk sekolah berasrama..

sekarang..
aku merupakan pelajar tahun satu perubatan di Universiti Zagazig,Mesir..alhamdulillah sekali lagi..syukur kepadaNya
posing skit...^____^
 doakan perjuangan aku d Mesir..peace!!

p/s:hidup bagaikan roda..sekejap kita dibawa,sekejap kita di atas..semuanya di atas ketentuanNya..untuk family yg disayangi,thanks kerana melayan karenahku dulu..cikgu2 dn kawan2 yg pernah aku sakiti..minta maaf byk2..tnpa kamu siapalah aku sekarang...
  

No comments:

Post a Comment