Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Tuesday, January 4, 2011

aku dan zagaziq~~~


bah..sudah beberapa bulan aku di bumi zagaziq..alhamdulillah..sudah boleh sesuaikan diri....

ha..nielah antara makanan arab yang berjaya memikat hatiku..hehe..crip firrah baniyah(ntah mcm mna eja..tapi bunyinya lebih kuranglah..^___^)...dalam roti arab nie..got nuget ayam,cheese,sos,mayonis..yum..yum..kalau time kuliah tgh lapar..benda nielah yg pertama aku cari..sgt2 mengenyangkan...

aku bersama crip..^_____^

ha...nielah antara kedai sayur yang aku dan kwn2 aku selalu pergi..in case x dapat teksi balik rumah..so jalan kakilah..x jauh jugaklah..dari universiti ke rumah kami(area mdrasah al-Qamiah)..mengikut kajian,kalau jalan lenggang2..smpai dalam msa 30 minit..kalau jalan tnpa henti2..(kambing biri2 di tgah jalan pun x perasaan..^___^)..smpai dlm masa 15 minitlah..

kedai nie mcm2 dia jual..pisang,delima,oren,jambu....dan macam2 lagi lah..

ha...?????...sayur nie agak besar skit..jgn terkejut..ha..teka sayur apa nie??(sendiri x sure sayur apa..)..tapi rasanya nie sayur kubis..^___^ ...confirm mkn x abis 1 tahun(satu penyataan yg tidak benar..hehe)..
tgok 2...terungnya pun "kabir2"(translate kpada mlyu..besar2)..nielah first time aku tgok terung sebesar ini..

jadi model sayur kejap..haha..ammu(pak cik) empunya kedai pun tersenyum lebar..pa xnya..bangga gaklah kedai sayur dia nie femes...mcm mau msuk tv jak...^____^

~the end~