Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Thursday, December 29, 2011

aku ingin berlari bersamamu




andai bisa kau menunggu aku..

akan aku lakukan apa yang terbaik..

tapi..kau terus berlari dan berlari..

penat aku mengejarmu..

namun terlalu jauh kau berlari...

kemampuanku terbatas..

andai bisa aku berlari semula bersamamu..

akan ku pegang kau dengan erat..

aku tidak mahu berlengah lagi..

kalau begitu sudah tentu aku berada tidak berada dalam kerugian..

"Demi MASA.Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian"
                                         (surah al 'ashr,ayat 1-2)

Allah berfirman dalam kalamNya..masa itu boleh membawa kerugian.

kerugian sekiranya tidak menghargai masa itu sebaiknya..

wahai diri...masa terus berlari..
kenapa malas mengejarnya???

sebab ingatkan MASA itu sentiasa berlari di belakang kita..

KAU adalah MASA.tidak ada kaitan dengan yang masih bernafas mahupun yang sudah tidak bernafas.


masa itu emas

mode:MIDTERM EXAM sedang menanti.MASA berlari ke arahnya..MASA!!boleh ikut kau berlari??=.=

MASA:boleh cik manisa..asal JANGAN BERTANGGUH-TANGGUH!

p /s:cuba untuk menghilangkan sifat bertangguh-tangguh.





No comments:

Post a Comment