Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Thursday, February 10, 2011

pulang dengan selamat ke tanah air

x sngka cuti winter break aku akan diisi dgn cuti di Malaysia..sesungguhnya kita hnya merancang,tapi Allah yg menentukan..

perasaan balik Malaysia????hmm...happpy 2 happy..tapi x lah happy sgt..yalah dah lah blik Malaysia dlm keadaan darurat..langsung x prepare awal2..dalah study2 untuk midterm..x sngka bah rusuhan akan berlanjutan dan bertambah teruk..apa2 pun terima kasih kepada kerajaan Malaysia kerana prihatin kepada pelajar2 yg berada di Mesir..terutamanya kerajaan Negeri Sabah kerana berjaya menguruskan perjalanan kami hingga ke Sabah..tq sooo much..

tmpat berkumpul pelajar Mesir Sabah ketika darurat..Abbas al-Akkad,Kaherah

nama aku tersenarai antara 40 lebih pelajar yg akan pulang ke Malaysia mengikut trip ke3(penghantaran pelajar Sabah secara berperingkat-peringkat)..perjalanan aku mengambil masa 3 hari untuk sampai ke Tawau(tmpat aku tnggal)...byk dugaan dan halangan..tapi tetap ditabahkan hati nie..

Kaherah,Mesir
dekat jam 7.00pg(wktu Mesir),aku dan rombongan bergerak ke Cairo International Airport..dijangka flight kami pada pukul 2.55ptg..tapi akhirnya flight delayed ke jam 6.00ptg(kebosanan kami berjam-jam di airport)..cuba anda byangkan betapa sabarnya kami terpaksa menunggu berjam-jam...=_____=

Image by Google..ahaks..^__^

 beberapa jam lagi untuk flight..

sabar menanti...

check in...tunggu untuk sementara waktu disebabkan masalah tiket..

Doha International Airport,Qatar
kami transit di Doha International Airport selama lebih kurang 4 jam..sempatlah jugak shopping secara kecil-kecilan..dpat jugak mkanan free..ha itu yg mntap 2..yg peliknya Doha nie..kalau kita "satu Malaysia"..dorg pulak "Satu Doha"..dlm erti kata lain..berbilang bangsa..setaw aku Doha nie negara arab..nie mcm2 ada..^___^...muka cina ada,melayu,india,arab,filipina,org putih..kalau pelancong tdi x pa juga nie..pekerja kat situ..pelik-pelik~~


teruja...^___^(on da way to Doha)

aku dan fatin..sempat lagi..^___^

ok..gmbar agak blur2...^__^

nielah makanan free masa di Doha..mntaplah jugak~~

mas paling bahagia saat ini..^___^..


Changi International Airport,Singapore
ha..kami antara trip yg tersesat transit ke Singapore disebabkan masalah sistem yg tak dpat dielakkan..x palah jalan-jalan..at least terpijaklah juga Singapore 2(walaupun cuma airport)..haha..perjalanan dri Qatar ke Singapore mengambil masa lebih kurang 7 jam..agak lucu bila aku melihat peta perjalanan kapl terbang di screen(dlm flight) melimpasi Kuala Lumpur..adeiiii!!!=______=

setakat nie airport singapore la paling manang..guna karpet...and the most interesting is..dorg guna konsep orkid..sgt-sgt lawa....pa yg x best di Singapore nie..kami secara tdak langsung exercise!!penat satu badan..terkejar sana sini mengikut amoi-amoi yg mengurus flight kami ke KLIA..kehulur..kehilir dorg bawak kami..adeiii..^___^...check in pun kelam kabut..pemeriksaan brang-barang lagi lah..sandi..sesungguhnya pemeriksaan dorg sgt-sgt terperinci..=_____=

sempat bergambar dgan bunga orkid ja~~

mau taw mcmna cntiknya airport 2...search lah images airport di Google aa...heeee`~

KLIA,Malaysia
kami smpai ke KLIA lebih kurang pukul 6ptg(wktu Mlysia)..then kami berjumpa dengan pengurus pelajar Mesir Sabah..dan kami terpaksa dibahagikan kepada 2 group untuk balik ke Sabah..aku antara 20 lebih pelajar yg tersenarai balik pada mlam itu..dan selebihnya akan menetap semntara di rumah Yayasan Sabah di Kuala Lumpur..selepas sesi bergmbar-gmbar..kami dibagi duit poket RM100 dan dibawa mkan KFC for free sebelum check in..(terima kasih yaaa..heeee~)..

kami masuk flight sebelum pukul 10mlm...ready..masukkan beg dlm kabin kapal terbang,duduk di seat masing-masing,pasang tali pinggang kaledar..then..tup2...pengumuman semua penumpang diminta tinggalkan pesawat disebabkan masalah teknikal..adeiiii!!!!!x pa..dugaan semua nie..

KLIA..Image by Google..hehe..


flight kami delayed smpai pukul 3.40pagi..apa x nya..kami berkampung di KLIA..nasib baik dpat mkan Burger King for free..hehehe..sempat makan,on9,dan berurut...^___^

KKIA,Malaysia

alhamdulillah..akhirnya smpai juga ke Sabah..tapi x bermakna perjalananku berakhir di sini..aku ada satu flight lagi..ke Tawau!!!..smpai ja KKIA..kami ikut VIP...adalah jugak org-org ambil gmbar..tapi no wartawanlah masa kami(rupa-rupanya mengharap)..apa xnya..kami smpai jam 6.30pg...x palah..aku dan beberapa org yg flight p Tawau..terus naik p check in...


KKIA..Image by Google

dlm flight g Tawau..ada org cina bisnes nie..ajak aku bercerita..dia pun taw aku dari Mesir..mcm-mcm dia tnya..smpai isu bisnes-bisnes pun dia kasi taw aku..aku ya2 ja lah...at least taw juga aku sesuatu..aku nasib baik boleh jugak speaking2 nie...kalau nda...mati jugak aku berfikir mcmna mo jawab...

wah...siap mo mnta no telefon lagi...n dapat jemputan p open house..wah..bgus nie uncle owwhhh.. 


Finally..Im Home!!!!!
p/s:aku selamat sampai ke tanah air..doakan keadaan di Mesir kembali aman..kuliah menanti kami...^__^


No comments:

Post a Comment