Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Thursday, February 17, 2011

Penantian..^__^


Alhamdulillah..akhirnya Presiden Hosni Mubarak telah mengundurkan diri..Syabas kepada rakyat Mesir kerana tekad dan usaha mereka.

Cuti winter break yang sepatutnya berlangsung selama 2 minggu dipanjangkan lagi kepada 3 minggu berhubung dgn rusuhan yg berlaku..mesti kamu pun tau kan..mana xnya rusuhan yg menggemparkan seluruh dunia..


jutaan rakyat Mesir berkumpul di Medan Tahrir di Kaherah yg bermaksud Medan Pembebasan hnya untuk menjatuhkan presiden mereka..sungguh nekad..
ketika ini kami dikenakan perintah berkurung di Rumah Sabah Kaherah di Abbas-al-akkad..=__=



kereta kebal berjaga-jaga di Zagaziq..teruja nmpak kereta kebal..so ambil pic lah..^__^
(on da way ke stadium universiti ..masa 2 rusuhan baru beberapa hari..so belum teruk lagi..)

x aku sangka aku akan berhadapan dgn situasi begini...sesungguhnya kejadian ini menjadi sejarah dalam hidup aku..(apa xnya first time jumpa kereta kebal depan mata,org bawa kayu dan parang,kereta hangus tengah jalan,tiang lampu bersepah di jalan..=__=)


Penantian....hmmm.....penantian untuk masuk u...kami hanya menuggu arahan dari pihak KPT..sehingga kini,tiada tarikh khusus untuk balik ke sana..even Hosni Mubarak sudah meletakkan jawatan pun..tapi rakyat Mesir masih melancarkan mogok..mogok pasal kenaikan gaji...dan macam2lah..semoga cepat kembali tenang..

so means..cuti aku di Malaysia kemungkinan akan berpanjangan lagi...=____=..kalau mengikut tarikh yg dirancangkan..aku skrng sudah bersiap sedia untuk mengahadapi midterm yg akan berlangsung 20Feb2011..tapi kita  hanya merancang..dan Dia yg menentukannya..

hya buku anatomy menemani aku pulang ke tanah air...itupun cuma thorax..nasib baik byk jugak slide yg doktor2 bagi..dgr2 ada yg cakap ambil exam di Mlysialah(matilah kalau jadi..=___=)..dan kenungkinan juga smbung semula di Mlysia atau dihantar ke negara lain..(OMG)...=___=,,nda mau bah..

sesungguhnya aku menyayangi Mesir..heee~~atas sebab2 yg tak boleh dielakkan..hehe~


1 comment: