Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Thursday, January 27, 2011

winter break=rusuhan..T.T

adeii..x smpai pun beberapa minit aku update blog pasal winter break..dah terima news bhwa pelajar malaysia yg menetap di Mesir tidak digalakkan keluar memandangkan rusuhan berlaku di sekitar Mesir..
mklumat lanjut:kenyataan pengerusi Perubatan Cawangan Zagaziq berkenaan isu keselamatan

baru sahaja tadi di kuliah aku melihat rusuhan yang berlaku di hadapanku..
aku dan jia(rakanku ketika itu)..hnya blur..=___=

terdapat 2 budak arab lelaki berdiri di atas kerusi..berhadapanlah juga dgn tmpat kami duduk tu..then yg satu org nie tiba-tiba menjerit..ntah apa yg dia ckap..pastu byaklah org berkumpul di situ...aku masih tidak fham apa yg sedang berlaku...nie antara dialog aku dan kawanku pda ketika itu..

aku:uiii..kenapa nie..???semangat juga org 2 berteriak..(agak pelik)

jia:ya..mcm separuh mati nie dia berteriak..kenapa aaa?

aku:aiii..kali rusuhan juga nie taw..tapi xknlah..owhhh..ntah2 pilihan raya universiti kali..mnataw dia promote diri..

jia:^____^( hnya ketawa)
*****************************

then kami pun buat x taw ja lah kan..lalu lalang ja di situ..smpailah di rumah..housemate(tiqa)aku memberitahu ada rusuhan di gamaah(universiti)..

tiqa:uiii...byak sudah rusuhan taw..di gamaah pun ada rusuhan tadii...

aku:(terkejut)..apa????uiii bahayanya..jam berapa tu?

tiqa:dekat2 jam 1 ptg kali aaa...

aku:owhhhhhh....(terdiam jap)..

baru teringat.....

aku:owhhhhhhh....patutlah org tu tadi berteriak-teriak..depan2 kami ja lagi tu...(hmm..ketara x ambil tahu)..
***********************
so plan untuk bercuti-cuti..ditangguhkan sementara...dlm erti kata lain..bercuti dirumah sjalah..hmm...tapi aku akan pastikan aku balik Cairo...(masih menyimpan hrapan...T.T)

p/s:buat semua pelajar Malaysia yang ada di Mesir..hati-hati ya...^__^


No comments:

Post a Comment