Taaruf

My photo
Az-Zaqaziq, Ash-sharqiah, Egypt
منيساسزوىن محمدشوكري عبدالله

Friday, January 21, 2011

masalah hati...??? T.T



tepat jam 11.27 p.m,aku membuat entri ini..tatkala keadaan bilikku sunyi dan sepi..hnya aku yang tersedar..entah kenapa..hati tergerak untuk menulis apa yang aku fikirkan sekarang...hati dan otak aku bercelaru..apa yg tgh aku fikirkan??terasa ingin mengeluarkan air mata..Ya Allah..sesungguhnya aku memerlukanMu~~


hati tiba-tiba teringat keluarga yang jauh nun di sna..di tanah air tercinta..betapa jauh jarak yang membezakan kami...hati berkata "mau balik rumah!!"...namun hati ini tetap aku kuatkan untuk terus kekal di bumi anbia demi menuntut ilmu Allah~betapa aku merindui semua ahli keluargaku..sesungguhnya merekalah kekuatanku...~



dalam hati juga terdetik kerisauan untuk menghadapi sebarang ujian di bumi anbia..lebih-lebih lagi peperiksaan yang bakal tiba...hati berkata "belum cukup bersedia"....hati masih x cukup cekal...keyakinan diri hmpir hilang...namun tetap digagahkan diri ini untuk terus berdiri dan menerima ilmu Allah yg cukup mencabar ini..



semuanya datang dari hati...arghhh...malasnya layan penyakit hati nie kalau da tiba masanya..semua ini dugaan!!!i have to fight!!i need to be strong...Allah...family's hope..itu mesti di utamakan..
MANISA SAZWIN MESTI BOLEH!!(^_____^..terlebih bersemangat sudah)



hati ini kena dijaga...di"check"...pengisian rohani dan jasmani sgat2 penting untuk mengelakkan perkara yang aku alami itu berulang(baru sedar..T.T..walaupun da lama tahu)...nmpaknya kena selalu kuatkan hati,cekalkan hati..kena buat graph lah nie untuk mewujudkan kesedaran..^___^

p/s:hidup mesti bersemngat..kita kena ingat bahawa kita tdak bersendirian..Allah bersama kita~jgan ambil berat dengan msalah2 kecil..terutamanya masalah hati yg sering mempengaruhi kita..
(mcm aku selalu..kalau boleh elakkan)..ambil masa untuk bermuhasabah diri..renung2kan diri kita..nasihat ini untuk buat semua pencari ilmu(terutamanya di luar negara yg mempunyai cabaran yg tinggi) dan diri aku sendiri..^____^